Et nytt potetkonsept under merkevaren Kokt & Klar
Art Nor har utvidet potetkategorien i dagligvare med sitt nye produkt Knuste Poteter
som er inspirert av et fenomen på sosiale medier, og videreutviklet mot forbrukermarkedet.
Produktet består av kokte småpoteter med en krydderblanding og olje med smøraroma i to poser plassert under
etiketten. Ta ut potetene, knus dem med en kopp, hell oljeblandingen over og dryss krydderblandingen på potetene.
Stek i ovn eller airfryer til de er krispy. Så har du et perfekt følge til de fleste retter. Matbyrået har utviklet produktnavnet,
designet logo og pakningsdesign og matfoto til hele sortimentet under navnet Knuste Poteter.
Matbyrået har utviklet nytt pakningsdesign til DUGA Byggkorn serien.
Duga er et smakfullt, norskdyrket byggkorn som enkelt kan erstatte andre mindre sunne råvarer
i familiens kosthold. Det unike byggkornet har en mild og rund smak, og et naturlig høyt innhold av kostfiberet
betaglukan som har dokumenterte helseeffekter på kolesterol og blodsukker, og holder deg mett lenger.
Ny visuell identitet på pakninger for DUGA Byggkorn.
CASK NORWAY importerer, selger og markedsfører kvalitetsvaremerker i
kategoriene øl og brennevin i det norske markedet. Matbyrået har utviklet logo,
visuell identitet, håndtegnet typografi, illustrasjoner og pakningsdesign for
deres varemerke 1905 BRYGGERIET.
Pakningsdesign, illustrasjon og håndtegnet typografi for 1905 BRYGGERIET.
Krympeplast til 6-pack IPA fra BRYGGERIET 1905.
Krympeplast til 6-pack JUICY PILSENER fra BRYGGERIET 1905.
Fra Kokkelandslaget
til suksessfullt konditori!
Vibeke Thomassen har bakgrunn fra Det Norske Kokkelandslaget og erfaring fra flere
kjente norske konditorier. Etter Kokkelandslaget etablerte hun Praline Konditori som gikk
fra null til hundre på rekordtid. I dag har hun flere ansatte, og konditoriet er godt
etablert som en solid håndverksbedrift til glede for Tønsbergs befolkning!
Matbyrået har jobbet med Vibeke helt fra hun ble en del av Kokkelandslaget og til hennes
etablering av eget konditori i Tønsberg hvor vi har utviklet logo og visuell identitet.
Design logo til PRALINE og visuell identitet på emballasje.
Visuell identitet og pakningsdesign for BEKK Hard Seltzer Energy fra
Ægir Bryggeri. Markedet for energidrikker har hatt en jevn vekst med
flere merker og smaker. Ægir Bryggeri og distributøren Cask Norway
ønsket et sterkt grafisk uttrykk for en ny og moderne energidrikk i hard
seltzer kategorien. Matbyrået utviklet en typografisk løsning med klare
fargekoder til de ulike smakene, og logo for merket.
SENJA® - et nytt brand
i sjømatkategorien med lokale
råvarer fra Senjaregionen.
SENJA® er et registrert varemerke innen sjømatkategorien med produkter basert på
lokale råvarer, og produktutvikling mot dagligvare og storhusholdning.
Senja er en av Norges største sjømatkommuner med et stort antall aktører innen fiskeoppdrett
og pelagisk fisk. Med en voksende merkebevissthet knyttet til reiseliv og stor nasjonal interesse for
Senja var det naturlig å velge nettopp navnet SENJA for dette varmerket.
Premium reindeer - from the Norwegian Tundra.
Dolin Rein fra Finnmark er et lite familiedrevet selskap som drifter rein på Finnmarksvidda.
De ønsket en rendyrket visuell identitet for sine produkter mot dagligvaremarkedet og reiselivsmarkedet i Nord-Norge.
Produkter av rein som har beita på Finnmarksvidda. Reinlav, gress, urter og knopper av
dvergbjørk og vier. Du finner dem i din lokale dagligvarebutikk i Nord-Norge, på enkelte
turistanlegg og på deres nettbutikk. Og her!
Dolin. Urmat fra Finnmarksvidda.
og kan levere komplette design-, foto- og kommunikasjonstjenester innenfor korte tidsfrister.
Holmens historie går helt tilbake til 1882. Gode råvarer fra lokale leverandører
var hovedfokus da som nå, og hovedfokus er ferdigmat og kjøttprodukter til storhusholdning og dagligvare.
Matbyrået ble engasjert til å utvikle visuelle konseptidéer på pakningsdesign og identitet.
Levert til Holmens: Redesign av logo og pakningskonsept for sauser til EMV.
Levert til Holmens: Redesign av logo og pakningsdesign til kjøttsortiment.
Designkonsept ferdigsupper
Utvikling av grafisk uttrykk for EMV suppepakninger Holmens. Deres historie går helt tilbake til 1882 når
norske tradisjoner og godt håndverk var en selvfølge for matvareproduksjon. Dette er fortsatt et viktig fokus for Holmens,
og det kjennes på deres produkter. De fokuserer på at råvarene skal være av høy kvalitet og hentet fra lokale leverandører.
Mathuset Holmens er en totalleverandør innen ferdigmat og kjøttprodukter med fokus på utvikling av
produkter som er tilpasset storhusholdningsmarkedet og dagligvaremarkedet.
Design av potetpakninger til dagligvare.
Pakningsdesign, foto og illustrasjoner for Tromspotet under merket
Midnattsolpotet. Matbyrået har eget matfotostudio og stylingkompetanse, og
leverer komplette design-, foto- og kommunikasløsninger for dagligvare og storhusholdning.
Scraperboard illustrasjoner.
Matbyrået samarbeider med flere illustratører med spesialkompetanse på
ulike illustrasjonsteknikker. Disse illustrasjonene er laget av en av våre faste
illustratører i London: David Hopkins @phosphorart.com.
Flemming Egg har levert ferske gårdsegg fra Vestfold i over 30 år, helt siden Flemming som syvåring syklet rundt til
sine første kunder. På sekstenårsdagen ble sykkelen erstattet med traktor, og Flemming kunne utvide sin kundekrets.
I dag har Flemming Egg flere tusen høner som alltid leverer ferske kvalitetsegg til din nærbutikk.
Levert til Flemming Egg: Pakningsdesign, justering av logo, matfoto og utvikling av responsiv nettside.
Om bedriften din har en god historie å fortelle - fortell den!
Grans Bryggeri har en unik rolle i norsk Bryggerihistorie. Med flinke folk,
høy kvalitet og lave priser har de gått mot strømmen og gjort ting anderledes enn deres konkurrenter.
Matbyrået har bidratt med idéer til konseptualisering innen øl- og bruskategorien.
Levert: Pakningsdesign og konseptualisering for øl og mineralvann.
Levert: Pakningsdesign og konseptualisering for øl og mineralvann.
Holte Gård er en familiedrevet gård i Drangedal som produserer kjøtt og egg fra kylling, and og gås.
De har helt fra starten drevet gården med en enkel filosofi: Alle dyrene skal komme fra deres egen gård,
og driften skal være basert på økologiske prinsipper og god dyrevelferd.
Matbyrået utviklet visuell identitet for Holte Gård. Ny logo, pakninger, matfoto og annen
visuell kommunikasjon som oppskriftsbrosjyrer, messemateriell og websider.
Levert til Holte Gård: Logo, visuell identitet, pakningsdesign, matfoto og oppskriftsbrosjyre.
Visuell identitet og pakningsdesign for Grøstad
”Vår filosofi er at dyrene skal ha det godt fra fødsel til slakt. Her på Grøstad
lever dyrene et fullverdig liv med stor grad av frihet. De går fritt rundt både ute
og inne, og bestemmer selv om de vil ta seg en ettermiddagslur i solen eller gå i
skogen og grave etter røtter”.
Gry Beate Knapstad, gründer Grøstad
Levert til GRØSTAD: Visuell identitet, ny logo, pakningsdesign, scraperboard illustrasjoner, produktfoto, oppskrifter, matfoto og websider.
Økologisk burger fra Grøstad. Foto og styling ved Matbyrået.
Matbyrået har bistått Sørlandschips med konseptuelle idéer i både
potetgull- og nøttekategorien. Snasckskategorien er alltid i utvikling og produkter lanseres
og saneres i en enorm hastighet, og det har aldri vært større utvalg av spennende
snacksvarianter i dagligvarekjedene enn nå. Go! Go! Go!
Nøttekongen (nå fusjonert inn i Sørlandschips) var en spinoff fra Den Lille Nøttefabrikken etter at denne ble solgt til Brynild Gruppen. Matbyrået har levert retail kampanjer og design til begge selskapene.